2012. augusztus 17., péntek

Martine Franck (1938–2012)

Martine Franck: Le Brusc, Dél-Franciaország (1976)

Tegnap elhunyt Martine Franck fotóművész, a Magnum fotóügynökség tagja, Henri Cartier-Bresson második felesége. 74 éves volt.

Franck legismertebb képét 1976. nyarán Dél-Franciaországban Le Brusc-ben készítette egy medence mellett. A Fondation Nationale de la Photographie támogatásával járta az országot, hogy nyári fotókat készítsen. Éppen egy zenei fesztivál fotózásával végzett Le Castellet-ben, a közelben dolgozott egyik barátja, Alain Capeilleres építész, aki akkoriban fejezett be egy úszómedencét. Franck nagyon kíváncsi volt barátja új munkájára, ezért ellátogatott hozzá. De ahelyett, hogy úszott volna egyet a medencében, szinte azonnal fotózni kezdett.

Franck így emlékezett vissza a fotózásra: „Láttam egy pár tornázót és egy üres hintaágyat, amibe hirtelen egy fiú ugrott bele, az első dolog, amit észrevettem az árnyék volt, és én futottam. Minden olyan gyors volt. Emlékszem próbáltam a legjobb szöget megtalálni, bal oldalon a törölköző, jobb oldalon meg egy fürdőruha  lógott a képbe, amikor Alan felesége Lucia érkezett meg napozókalapjában és odaköszönt a fiúnak. Néhány pillanat múlva egy másik fiú mászott be a hintaágyba. (...) A rekeszt f1.6-ra állítottam, a záridőt pedig 1/1000-re, és bár tudtam, hogy így is túlexponált lesz, de sokkal fontosabb volt, hogy meg voltam győződve róla, hogy van egy képem.”

(Forrás: Iconic Photos)

Kövesd a blogot a Facebookon és a Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kritika? Vélemény? Észrevétel? Ide írd! Akár regisztráció nélkül is!