2015. január 12., hétfő

Blown-Away Man

Steve Steigman: Blown-Away Man (1978)

Blown-Away Man (1978) néven vált ismertté Steve Steigman híres felvétele, melyet a Hitachi cég hirdetési kampányához készített.

A Hitachi 1978-ban az új Maxell kazettáinak reklámozásához kérte fel Steigmant, hogy készítse el a cég új hirdetését. Steigman a reklámban a zene erejére helyezte a hangsúlyt, mely mindent és mindenkit mozgásba hoz. Ikonikussá vált felvételén egy rockzenésznek öltözött férfi egy magas karfájú, Le Corbusier fotelben ülve hallgat zenét. A hangfalból a zene olyan erővel és sebességgel tör elő, hogy a férfinak kapaszkodnia kell a fotelben, hogy el ne repüljön. Haja és nyakkendője lobog, az állólámpa és a Martinis pohár pedig eldőlni készül. Steigman egy hosszú hajú modellt akart felkérni a fotózásra, de nem talált senkit. Végül a fotózáson dolgozó sminkes ugrott be, hogy eljátssza a lobogó hajú zenebarátot. A lobogó hatás megteremtéséhez Steigman rengeteg hajlakkot fújt a sminkes hajára és még néhány tincset horgászzsinórral a mennyezethez rögzített. Az eldőlő berendezési tárgyakat is szintén damillal kötötte ki.


A reklám először 1978-ban a Rolling Stone magazinban jelent meg. A hirdetés nagyon népszerű lett, a Hitachi ezért úgy döntött, hogy TV-reklámot készít a fénykép alapján. A reklámban a fotelben ülő férfihoz egy frakkot viselő elegáns inas lép és megkérdezi hogy beteheti-e a szokásos zenét. A férfi bólint, az inas pedig a Maxell kazettát a magnóba helyezi. A magnót elindítva a zene azonnal süvölteni kezd és minden megmozdít. A televíziós hirdetésnek két verziója készült, az egyik az észak-amerikai, a másik pedig a brit piacra. A két változat között a zenében volt a különbség: az USÁ-ban Wagner a Walkürök lovaglása, míg Nagy-Britanniában Muszorgszkij Éj a kopár hegyen című zenéje csendült fel.

Tetszett a cikk? Kövesd a blogot a Facebookon és a Twitteren is, ahol további tartalmakról is értesülhetsz!